گراف59 - طراحی گرافیک

گراف59 - طراحی گرافیک
آخرین نظرات
نویسندگان

اگر صادقانه و با محبتی قلبی و دلسوزانه انجام نشه؛اگر مودبانه و از راه درستش و از طریق اهلش انجام نشهحتی اگر همه ی اینها باشه ولی با ظرافت خاصخودش انجام نشه،درست برعکسش نتیجه میده و میشه:

                                           نهی از معروف و امربه منکر


براستی که " شهید ابراهیم هادی " یکی از ویژگی های بارزش امر به معروف و نهی از منکر صحیح و زیباش بوده مثل مولاشون آقا #امام_حسن(ع) و امام_حسین(ع) که دست در دست هم میدن تا وضوی پیرمردی رو اصلاح کنند . . .
روش امر به معروف و نهی از منکر "ابراهیم" در نوع خود بسیار جالب بود.مثلاً اگر می‌خواست بگوید که کاری را نکن سعی می‌کرد غیر مستقیم باشد. مثلادلایل بد بودن آن کار از لحاظ پزشکی، اجتماعی و... را اشارهکند تا طرف مقابل خودش به نتیجه لازم برسد. آنگاه ازدستورات دین برای او دلیل می‌آورد. 
یکی از رفقای ابراهیم  . . .

یکی از رفقای ابراهیم گرفتار چشم چرانی بود و مرتب به دنبال اعمال و رفتار غیر اخلاقی می‌گشت.چند نفر از دوستانش با داد زدن و قهرکردن نتوانسته بودند رفتار او را تغییردهند. در آن شرایط که کمتر کسی او را تحویل می‌گرفت، ابراهیم خیلیبا او گرم گرفته بود و حتی او را با خودش به زورخانه می‌آورد و جلویبچه ‌های دیگه خیلی به او احترام می‌گذاشت. مدتی بعد شروع کرد بااو صحبت کردن.ابتدا اون رو غیرتی کرد و گفت:"اگه کسی به دنبال مادر وخواهر تو راه بیفته و اونها رو اذیت بکنه چیکار می‌کنی؟" اون پسر با عصبانیت گفت: "چشماش رو در می‌یارم". ابراهیم خیلیآروم گفت:"خُب پسر، تو که برای ناموس خودت اینقدر غیرت داری چراهمون کار اشتباه رو انجام می‌دی" بعد ادامه داد: "ببین اگه قرارباشه هرکی به دنبال ناموس دیگری باشه که دیگر جامعه از هم می‌پاشه و سنگ روی سنگ بند نمی‌شه" بعد ابراهیم از حرام بودن نگاه به نامحرم حرف زد و کلی دلیل دیگه آورد و اون پسر تأیید می‌کرد. بعد هم گفت: "تصمیم خودت رو بگیر اگه می‌خوای با ما رفیق باشی باید این گناه رو ترک کنی. " برخورد خوب و دلائلی که ابراهیم برای او آورد باعث تغییر کلی در رفتارش شد و او را به یکی از بچه‌های خوب محل تبدیل کرد.این پسر نمونه‌ای از افراد بسیاری است که ابراهیم با برخورد خوب و
استدلال و صحبت کردن ‌های به موقع آنها را متحول کرده بود. نام این پسرهم اکنون بر روی یکی از کوچه‌های محله نقش بسته است.

                                       

برای کیفیت اصلی بر روی عکس کلیک کنید

designer :mahdi shahmohammadi
نقد و انتقادی هست بسم الله

نظرات  (۱)

سلام.
با افتخار لینک شدید.
پاسخ:
سلام
به پیوندهای بنده اضافه شدید
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی