گراف59 - طراحی گرافیک

گراف59 - طراحی گرافیک
آخرین نظرات
نویسندگان

ولادت امام علی(ع) . . . | پوستر

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۰۶ ب.ظ

**طرح به مناسبت ولادت امام اول شعیان امیرالمومنین(علیه السلام) و روز پدر**

نزول آیه زیر (لَیلَةُ المَبیت ) در شان امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام)
وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ
بعضى از مردم (با ایمان و فداکار، همچون على علیه السلام در" لیلة المبیت" به هنگام خفتن در جایگاه پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، جان خود را به خاطر خشنودى خدا می ‏فروشند ؛ و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.
سوره البقرة آیه 207

شان نزول:
مفسر معروف اهل تسنن" ثعلبى" می ‏گوید : هنگامى که پیغمبر اسلام تصمیم گرفت مهاجرت کند براى اداى دِینهاى خود و تحویل دادن امانت هایى که نزد او بود على (علیه السلام) را به جاى خویش قرار داد و شب هنگام که می ‏خواست به سوى غار" ثَور" برود و مشرکان اطراف خانه ی او را براى حمله به او محاصره کرده بودند دستور داد على (علیه السلام) در بستر او بخوابد و پارچه ی سبز رنگى (بُرد حَضرَمى) که مخصوص خود پیغمبر بود روى خود بکشد در این هنگام خداوند به" جبرئیل" و" میکائیل" وحى فرستاد که من بین شما برادرى ایجاد کردم و عمر یکى از شما را طولانی ‏تر قرار دادم کدام یک از شما حاضر است ایثار به نفس کند و زندگى دیگرى را بر خود مقدم دارد ؛ هیچ کدام حاضر نشدند. به آنها وحى شد اکنون على (علیه السلام) در بستر پیغمبر خوابیده و آماده شده جان خویش را فداى او سازد به زمین بروید و حافظ و نگهبان او باشید.

هنگامى که جبرئیل بالاى سر و میکائیل پایین پاى على (علیه السلام) نشسته بودند جبرئیل می ‏گفت:" بَه بَه آفرین بر تو اى على! خداوند بواسطه تو بر فرشتگان مباهات می ‏کند".

در این هنگام آیه ی فوق نازل گردید و به همین دلیل آن شب تاریخى به نام" لَیلَةُ المَبیت " نامیده شده است.

" ابن عباس" می ‏گوید این آیه هنگامى که پیغمبر از مشرکان کناره گرفته بود و با ابوبکر به سوى غار می ‏رفت در باره على (علیه السلام) که در بستر پیغمبر خوابیده بود نازل شد.
" ابو جعفر اسکافى" می ‏گوید: (همانطور که" ابن ابى الحدید" در شرح نهج البلاغه جلد 3 صفحه 270 ذکر کرده است) جریان خوابیدن على (علیه السلام) در بستر پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به تواتر ثابت شده و غیر از کسانى که مسلمان نیستند و افراد سبک مغز آن را انکار نمی ‏کنند در جلد دوم" الغدیر" ذیل آیه مورد بحث (صفحه 48 به بعد) می ‏نویسد:" غزالى" در کتاب" احیاء العلوم" جلد سوم صفحه 238 و" گنجى" در کتاب" کفایة الطالب" صفحه 114 و" صفورى" در" نزهة المجالس" جلد دوم صفحه 209 و ابن" صباغ مالکى" در کتاب" الفصول المهمة" صفحه 33،" سبط ابن جوزى حنفى" در" تذکرة الخواص" صفحه 21" شبلنجى" در" نور الأبصار" صفحه 86 و احمد در" مسند" جلد یک صفحه 348 و" تاریخ طبرى" جلد دوم صفحه 99 تا 101 و" ابن هشام" در" سیرة" جلد دوم صفحه 291 و" حلبى" در" سیره" خود و" تاریخ یعقوبى" جلد دوم صفحه 29 جریان" لَیلَةُ المَبیت" را نقل کرده ‏اند.



این طرح هم پیکش همه زحمات پدران ایران زمین

یادی هم کنیم از پدران شهدا . . . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


شاد باشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی